Aankomen en vertrekken

Gospellegende Andrae Crouch is eergisteren aan een hartaanval overleden. 72 jaar oud, jong eigenlijk nog. Het leven kan zomaar van het ene op het andere moment ophouden. Andrea heeft met veel artiesten samen gewerkt. Zo heeft hij de productie van de wereldhit 'Man in the Mirror' van Michael Jackson op z'n naam staan. Ik ben nog niet zo heel erg lang geleden met de muziek van Crouch in aanraking gekomen. De eerste plaat die ik van hem hoorde was 'Don't Give Up', een soulfull plaat met een mix van gospel en soul. Nu ik denk aan die plaat besef ik me eigenlijk pas wat voor groot talent hij had. Ik heb een dubbel gevoel. Aan de ene kant vind ik het vreselijk dat de wereld zo'n groot talent verloren heeft, maar aan de andere kant ben ik blij dat Crouch nu in betere oorden verkeert. Wat een talent. Hij is aangekomen op deze aarde en nu weer vertrokken.   

Reacties

Populaire posts