Op de draaitafel #28: Talking Book - Stevie Wonder

'Talking Book' bezit ik nog niet gek lang. Een aantal maanden geleden was dit een aanwinst bij de
lokale kringloop. Ik vind niets leuker dan dit soort aanwinsten doen. Dit was toen de eerste studioplaat die ik van Stevie Wonder in mijn collectie mocht verwelkomen. Er zijn platen die ik bijna altijd aan het draaien ben. Daar hoort deze plaat niet bij. Er zijn momenten dat ik er niets van moet hebben en momenten dat ik er naar verlang, zoals nu. Dan sluit ik m'n ogen en geniet. Dit album bevat onder andere klassiekers als: 'Superstition', You Are The Sunshine Of My Life' en natuurlijk 'I Believe (When I Fall In Love It Will Be Forever). Dit zijn ook gelijk de 'oorstreelers' van het album. De rest van de nummers zijn ietwat aan de experimentele kant, of in ieder geval vernieuwend. Het is lastig om daar precies een mening over te geven; zoals ik gezegd heb, ik luister dit album niet erg vaak. Toch is dit album voor mij onmisbaar geworden en langzaam maar zeker, wordt ie vertrouwd. Er zijn albums die vanaf de eerste luistersessie hun plekje in m'n hart innemen en er zijn albums die een paar, soms velen luistersessies nodig hebben om hun definitieve intrede maken. En er zijn dan nog albums als deze, soms prachtig, soms onuitstaanbaar. Dit heeft bijvoorbeeld zijn album 'Songs In The Key Of Life' bij mij minder. Stevie Wonder heeft een prachtige, unieke stem en de band zit vol geweldige muzikanten. Het album spreekt van muzikaliteit en bezit de nodige 'catchy' liedjes. Er is dus eigenlijk niets mis met dit album. Sterker nog, het is een prachtig album. Toch blijft er iets over wat me toch niet helemaal pakt. Misschien duurt dat nog even, als ik het album echt op me heb laten werken.

Cijfer: als ik in de goeie bui ben een 8,5            

Reacties

Populaire posts