Songtekst van de dag #9: Ballad Of A Thin Man

Klik hier om de songtekst te lezen.

Mijn favoriete nummer van 'Highway 61 Revisited' dat is het zeker. Het spreekt tot de verbeelding; je ziet de kamer waar die 'Thin Man' naar binnen loopt. Waar staat die 'Thin Man' eigenlijk voor? Dat 'spooky' orgeltje siert het nummer. Het voegt die sfeer die het nummer nodig heeft toe.  Ik heb altijd het idee dat die kamer een schildersruimte is, in mijn hoofd. Wie is die 'Mr. Jones' die constant herhaalt wordt in het nummer. Wat er aan de hand weet hij niet? Is het iets goed, of is het iets slecht. 'What's gonna happen?', zoals die Amerikanen dat zo goed kunnen zeggen. Persoonlijk vind ik de versie op 'At Budokan 'een compleet verschillende inval hebben, niet dat dat iets slecht is. Ik heb dan ook een zwak voor die Dylan. En dan is er nog die 'Before The Flood' versie met die synthesizer. De regels 'You’re a cow Give me some milk Or else go home', hebben me altijd geïntrigeerd. Het spreekt nog meer tot de verbeelding. Je ziet die man als het ware echt in een koe veranderen. Een steengoed nummer dat is duidelijk. Eigenlijk moet je deze liveversie zien.

Nog even een korte mededeling. De komende week zal ik erg veel tijd moeten steken in een project voor school. Maak je geen zorgen het heeft met Dylan te maken. Omdat school even voorgaat zal de frequentie waarmee berichten op deze blog verschijnen, voornamelijk rondom 'Album Voor Album, iet minder worden. 'Songtekst van de dag' zal nog wel iedere dag verschijnen. De nieuwe 'Album voor album' zal dus nog even moeten wachten.

Reacties

Populaire posts