Nederlandse Muziek

Ik heb niet veel geschreven over Nederlandse Muziek op dit blog. De reden hiervoor is simpel, ik heb niet zoveel met Nederlandstalige muziek. Maar Nederlandse muziek is lang niet altijd Nederlandstalig. Kijk bijvoorbeeld naar de 22-jarige zanger Douwe Bob. Zingt in het Engels, maar komt uit Nederland. Hij kwam trouwens nog geen week terug met zijn tweede plaat 'Pass it On'. Een album dat zeker het beluisteren meer dan waard is, om even bij weg te dromen.  Het duet ´Hold Me´ samen met Anouk is ook op dit album te vinden.



Nederlandse muziek is een groot onderwerp. Ons kleine kikkerlandje kent immers een heleboel muzikaal talent. De Wereld Draait Door wijdde zelfs nog niet zo lang geleden een aflevering aan de Nederlandse jazzartiesten. In dit zelfde programma komen zeer regelmatig redelijk goeie Nederlandse bandjes langs. Ons land kent ook het Metropoll Orkest, een orkest van wereldklasse.  Om nog een paar name te noemen: Michael Prins, Tim Knol, The Kik, Louis van Dijk, Daniel Wayenberg.

Veel verder dan dit kom ik echter niet. Nederlandse Muziek heb ik me nooit zo in verdiept, misschien heb ik dit ook niet echt gewild. Amerikaanse en Engelse muziek is immers veel toegankelijker, is veel meer over geschreven en gepraat. Ik moet me in de Nederlandse muziek gaan verdiepen, later misschien meer.       

Reacties

Populaire posts