Phil Keaggy: beste (christelijke) gitarist aller tijden

Muziektijdschrift Rolling Stone heeft een aantal wereldberoemde lijsten zoals de beste 100 gitaristen aller tijden. Onder andere Eric Clapton, Mark Knopfler, B.B. King en ga zo maar door staan in deze lijst. Maar er is ook een lijst met de 100 beste christelijke gitaristen aller tijden, zie hier. Recent is deze lijst weer vernieuwd. Vaak omdat deze artiesten voor hun geloof zijn uitgekomen en dit ook naar voren laten komen in hun muziek krijgen ze niet de aandacht die ze verdienen. The Egde van U2 stond respectievelijk op een tiende plek. Phil Keaggy stond hier zoals vele malen op de eerste plaats en wat mij betreft ook verdiend. Keaggy is zelf door Eric Clapton beste gitarist aller tijden genoemd en dat lijkt me niet niks. Het speciale is dat Phil een stukje van zijn middelvinger mist. Deze handicap belemmert hem echter niet om de sterren van de hemel te spelen op zijn albums en concerten. Kijk het filmpje hieronder maar en ervaar zelf hoe goed deze man gitaar kan spelen.

 

Reacties

  1. Geweldig ja. Ik heb hem een keer live gehoord. Een aantal instrumentale cd's zijn zo goed en dan ja, hij is gelovig, geen reden voor een getto. Bob, U2, Sufjan, Johnny enz zijn ook gelovig maar die wilden niet in een getto. Ik vind het jammer dat Phil 'christelijk' gitarist genoemd wordt. Zeker zijn instrumentale werk kan al overal in opgenomen en beluisterd worden. Ook niet-gelovigen waarderen hem, jammer dat Amerikanen zo dom kunnen zijn om een 'genre' muziek als 'christian' te bestempelen. Daar zou Bach dan ook bij horen, ook gelovig immers. Maar dat schijnt toch niet de bedoeling te zijn. Ik ben gelovig maar het CCM-virus heb ik lang geleden van mij afgeworpen. Groet, Alfred

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts