Gedachten over Dylan #38: het aftellen is begonnen

Nog een dag minder dan een maand en dan is het zover: het Bob Dylan concert in Carré. Althans het
middelste concert van de drie in Carré en het enige waarbij ik aanwezig zal zijn. Zover als het leek bij aankoop van het kaartje, zo dichtbij lijkt het nu. Want vliegt een maand niet zo voorbij? Ik ben begonnen met aftellen.

Ter voorbereiding op het concert moet ik nog een beetje luisterwerk doen. Natuurlijk de nummers van de vaste setlist, al zit daar de afgelopen dagen een hoop speling in, maar ook een hoop albums van Dylan. Ik luister de afgelopen tijd namelijk niet meer zo veel naar hem als voorheen. Dat is meerdere periodes zo geweest en na verloop van tijd gaat dat vanzelf weer over. Maar ik mag van mezelf niet zo vlak voor het concert niet veel naar hem luisteren. Ik moet weer helemaal 'Dylanproof' zijn als de eerste klanken klinken in Carré.

Ik zal vandaag beginnen met 'Oh Mercy', zonder speciale reden, buiten dan dat dit album zo ontzettend goed is. Voor mij misschien wel het beste album van Dylan, als ik die term zou willen gebruiken. Wat het komende dagen nog meer wordt, zie ik wel.

Het is natuurlijk ook aftellen tot de nieuwe 'Bootleg Series'. Al zit ik nu al met mijn handen in het haar hoe ik die ooit zal moeten bekostigen. Aan zoveel moois hangt ook een prijskaartje. De prijs op bol.com voor de 'normale' versie is nu €95,-, voor de ingekorte versie €20,-. Het is de vraag of de platenzaken en winkels deze prijs ook gaan hanteren.

Enfin, ik begin zo aan het luisteren naar 'Oh Mercy'. Luistert er nog iemand met me mee?


Reacties

Populaire posts