Sontekst van de dag #31: Went To See The Gypsy

Klik hier om de songtekst van de dan te lezen.

Vanaf de eerste keer dat ik dit nummer hoorde was ik overdonderd door zijn schoonheid. Dylan
beschrijft een dag in het leven, maar doet het op zo'n manier dat er een mysterie overblijft; Wie is die zigeuner? Die vraag komt iedere keer als ik naar dit nummer luister in me op. Is het een stereotype zigeuner? Die zigeuner lijkt me een wijs man, iemand die op iedere vraag een uitgebreid antwoord heeft. Een persoon die veel kan doen met je, indruk op maakt. De zigeuner verdwijnt plots samen en het kleine meisje is ook niet te vinden. Er komt geen antwoord op de vraag of hij ooit terugkomt. Is hij voorgoed verdwenen, in rook opgegaan, of komt hij terug om vragen van his Bobness aan te horen en er een wijs antwoord op te geven? Dat is aan de luisteraar zelf, het is een open plot.. Houd je van een 'happy end' of ben je meer van het soort verhaal waar de hoofdpersoon een heroïsche dood lijdt. De prachtige versies van dit nummer hebben we in ieder geval.   

Reacties

  1. This song is bobs tribute to Elvis Presley and what it might have been like for bob to meet him he never did and upon his death bob played a serious of concerts culminating in live at budokan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts