Songtekst van de dag #26: Slow Train

Klik hier om de songtekst te lezen.

Dit is een nummer die diep in mijn hart ligt. Muziek kan bijna niet beter worden dan dit en dat gevoel
heb ik al sinds het moment van luisteren. Ik kan dit nummer moeilijk beschrijven en al helemaal niet precies zeggen welke boodschap er uit dit nummer spreekt.. Wel kan ik zeggen dat er een kritische blik over het nummer heen hangt, al is het nummer ook wel positief. Dylan maakt het niet uit, hij geeft niets over de economie, het zal hem een worst wezen. Hij wil als het ware aangeven waar het werkelijk om draait, waar hij de metafoor een langzaam rijdende trein voor gebruikt. Die langzame trein geeft aan waar het om draait in het leven. Het is een tikkende tijdbom, hij is dan wel langzaam, maar langzaam maar zeker komt hij eraan en dan is er geen weg meer terug. Die langzaam rijdende trein zou ook van de apocalyps kunnen spreken. Er komt een tijd dan het te laat is om een keuze voor God te maken en dan is er ook geen weg terug meer. Ik weet niet wat Dylan met die metafoor bedoelt, daar draait het ook niet om. Mijn eigen interpretatie erin leggen is veel leuker. Dylan heeft wel vaker metaforen gebruikt. Denk aan: een dunne man, harde regen, een luipaardhuiden hoed, en ga zo maar door. Iedere fan geeft daar zijn eigen interpretatie aan en dat is ook een persoonlijke mening. ik kan het heel anders dan jij hebben. Nu ik dit schrijf dwalen m'n gedachten al weer af naar de betekenis van die trein. Wat is dit een onderwerp om over na te denken. Het beste kun je de tekst lezen en zelf er een uitleg aan geven.

Gisteravond laat is pas de 'Songtekst van de dag' van gisteren verschenen, daar zijn meerdere redenen voor. Mocht je die nog niet gelezen hebben check hem hieronder.

Reacties

Populaire posts