Dag 1 en 2: Concerto

Gisteren was het zover na een maand of drie eindelijk weer naar 'Concerto'. Gisteren ben ik meer dan tevreden de winkel uitgelopen. Voor een redelijk goedkope prijs heb ik 'What's Going On' van Marvin Gaye gekocht. Nog uit zijn goede periode. Een lp met prachtige soulmuziek. Op de nummers 'God Is Love' en 'Mercy Mercy Me' weet hij op een goede manier zijn overtuiging van het Christlijke geloof naar voren te brengen, daar had hij later wat meer moeite mee. Hij zegt dat een van de weinige dingen die God van ons vraagt liefde voor elkaar en liefde voor Hem hebben is, zo is het maar net. En de heruitgave van het debuutalbum van Art Blakey. Een prachtig jazzalbum, hij weet als geen ander het maximale uit een drumstel te halen. Zoals ik al eerder zei was ik op zoek naar 'Grace' van Jeff Buckley Dat is niet de eerste dag gelukt, maar na hem gereserveerd te hebben, kon ik hem vandaag op halen. Door de prachtige remaster die de technici van 'Music On Vinyl' hebben gecreĆ«erd, komt hij nog meer binnen dan de keren dat ik hem op Spotify geluisterd heb en is mijn liefde voor dit album alleen maar groter geworden, dat had ik ook niet anders verwacht. Later zullen voor deze albums een aantal 'Op de draaitafel' komen. Toen ik de reclame voor het tribute album 'The Breeze' voor J.J. Cale gezien te hebben, kwam weer een lang vergeten herinnering terug van een gesprek met een oom van mij en hoe goed hij deze muziek vond. Na een aantal van zijn albums gehoord te hebben heb ik zijn  debuutalbum 'Naturally' besteld. Het tribute album ga ik niet kopen, een cover is zelden beter dan het origineel en dat is met dit album niet anders. Overmorgen ga ik naar 'Second Life Music'. Geen enkele Dylan plaat die in 'Concerto' te verkrijgen was had ik nog niet, ik hoop dus dat in deze winkel daar verandering in gaat komen. Toch ben ik zeer voldaan met mijn vondsten.

Reacties

Populaire posts