Hoop in moelijke tijden

Iedere zondagmiddag wordt er bij mijn kerk in Alphen aan den Rijn een dienst georganiseerd voor de vluchtelingen. door deze dienst ben ik bekend geworden met Arabische christelijke muziek. Ik luister voornamelijk naar Engelse muziek, soms Nederlands en soms Spaans, maar Arabische muziek had ik voor deze diensten nog bijna nooit gehoord. Het is mooi om te horen hoe muziek en de boodschap van Jezus Christus in iedere taal mooi en betekenisvol is.

Misschien is tot sommigen van jullie de boodschap al gekomen dat gisteren in de opvang voor  vluchtelingen in Alphen een man zelfmoord heeft gepleegd. Volgens de Stichting Hoop voor vluchteling die nauw betrokken is met mijn kerk is dit te wijten aan de erbarmelijke omstandigheden waar men in leeft. Zie hier voor meer informatie. Ik hoop echter dat er uit deze verschrikkelijke gebeurtenis iets goeds kan voortvloeien. Namelijk dat we in Alphen en in de rest van Nederland bewust worden dat het zo niet langer kan, dat het onze plicht is om vluchtelingen met open armen te ontvangen en ze goed onderdak geven waar ze zich thuis kunnen voelen. Iets dat ze na alle moeilijkheden waar ze doorheen zijn gegaan meer dan verdiend hebben.

Muziek en de boodschap van Jezus Christus kunnen een bron van hoop in moeilijke tijden zijn. Jezus zei: 'Kom tot mij allen die vermoeid en beladen zijn, en ik zal je rust geven.' Bill Withers zong: 'Lean on me.' En we mogen weten dat Jezus een persoon en God is om op te leunen in moeilijke tijden en als we dit doen hij ons  rust en hoop zal geven. Bill zong ook: 'It won't be long 'till i'm gonna need somebody to lean on'. Stel je eens voor hoe het zou zijn als hier de oorlog uit zou breken. Als hier huizen en gebouwen worden gebombardeerd. Zouden wij dan ook niet elders iemand zoeken om op te leunen, een plek om te wonen en veilig te zijn?

Reacties

Populaire posts