Door de ogen van een zestienjarige en Cash in de wereld draait door

Vandaag ben ik zestien jaar oud geworden. En bij een nieuwe leeftijd hoort een nieuwe ondertitel. Door de ogen van een zestienjarige. Ik heb ook maar gelijk een nieuwe achtergrond erbij gemaakt. Er zit veel tijd in, maar het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf. Mag ik zestien een belangrijke leeftijd noemen?Vroeger betekende het heel wat, maar nu kan ik alleen maar voor m'n brommerrijbewijs gaan. Sorry, maar ik spaar toch liever voor een auto. 16 is dus niet een heel speciale leeftijd. Buiten dan dat het twee jaar voor de volwassenheid is. Al weet ik nu ook nog niet of ik daar zo veel van moet verwachten. Zestien is voor velen een verandering in hun leven. De laatste fase van de puberteit en de laatste fase voor de volwassenheid. Over 670 dagen ben ik volwassen, althans volgens de Nederlandse wet. Ben je met achttien ook echt volwassen? Dat is een vraag om over te speculeren.

Gisteren was er een item in 'De wereld draait door' gewijd aan Johnny Cash, zie hier. Er is een nieuwe biografie over hem verschenen. Eentje die ik erg graag zou willen kopen, maar wat nu nog niet kan. Wie weet over een paar weken. Een item gericht aan duetten die Cash heeft gezongen en die ook in duet vorm door de muzikanten in 'Dwdd' werden uitgevoerd. Een mooie kijk op het werk van Cash, met ere gebracht. Je moet het maar durven om aan het oeuvre van Cash te komen, wat mij betreft zijn deze muzikanten erin geslaagd.

Voor wie interesse heeft, ik zal naast dit blog over muziek ook een blog over filosofie bijhouden, zie hier.     

Reacties

Populaire posts