Er zijn van die dagen...


Eerst een verdere uitleg voor het nieuwe ontwerp en de tijdelijke onbereikbaarheid van dit blog. Er zijn van die dagen dat alles tegenzit, gisteren en vanochtend was dat zo. Het ontwerp van de blog had ik door een stomme fout verwijderd en ik ben een lange tijd bezig geweest om alles weer op een rijtje te krijgen. Voorlopig houd ik het bij dit ontwerp, totdat ik de tijd heb om aan de details te werken. Een voordeel is wel dat ik een iets professioneler uitziend ontwerp heb kunnen maken, zonder al te veel poes pas. De aandacht moet immers liggen bij het geschreven woord en niet alles daarom heen.

Daar kwam nog eens bovenop dat ik per ongeluk een back-up van alle berichten geĆ¼pload heb en ineens alle berichten dubbel stonden. Er zat dus niets anders op dan alles te verwijderen en alle berichten opnieuw te publiceren.

Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als muziek. Iets waar ik na al dat gedoe wel veel behoefte aan heb. Ik heb net 'Biograph' van Bob Dylan uit de kast gehaald, zijn muziek heeft m'n oren veel te weinig gepasseerd deze week. 'Biograph' is een samenvatting van het werk van Dylan tot aan begin jaren-80. Het leuke aan deze samenvatting is dat de nummers niet in chronologische staan, dat geeft een hele verse kijk op al die nummers, je kijkt er als het ware naar zonder dat je aan alle nummers die eromheen horen denkt. Daar komt nog eens bij dat er een hoop alternatieve versies, onuitgegeven nummers en nummers die alleen als single zijn uitgegeven opstaan. Zoals 'Carribean Wind', een nummer wat 'Shot of Love' er heel anders uit had kunnen laten zien als het op de tracklist gekomen was.

M'n gedachten dwalen af van Dylan, ze dwalen af naar het album 'Kind of Blue' van Miles Davis. Met name het nummer 'Flamenco Sketches'. Toen ik dit album besprak in de serie 'Op de draaitafel' sprong dit nummer er ook het meeste tussenuit. Het verwondert me hoe een nummer zonder tekst toch een hele specifieke wereld kan scheppen. Een wereld van rust, verfijndheid, vakmanschap en genieten. Want dat is wat ik doe van dit nummer, genieten. Met iedere vezel in m'n lijf. Luister het nummer zelf maar en misschien begrijp je wel wat ik bedoel....
      

En nu is het tijd om verder te genieten van 'Biograph'. Van cd 1, 2 en 3, in totaal 53 prachtige nummers. En dan zal ik wellicht luisteren naar 'Kind of Blue', alleen maar om uit te komen bij 'Flameco Sketches' en me erover te kunnen verwonderen....

Reacties

Populaire posts