Nummer van de dag #9: Mona Lisa - Nat King Cole

Er zijn nummers die niet veel nodig hebben om te beschrijven. 'Mona Lisa' van Nat King Cole is er zo een. En één van mijn favorieten in het indrukwekkende oeuvre van Nat King Cole. Toch heb ik dit nummer voor vandaag al heel lang niet meer gedraaid, sowieso de muziek van Nat King Cole niet. Des te meer kwam dit nummer op me binnen, dat gevoel van een nummer horen wat me dierbaar is valt niet te beschrijven. Misschien valt dit nummer goed te beschrijven, dat gevoel is dat verre van. Je moet het meemaken om te weten waar ik het over heb. Een bloedmooi nummer, en het werd even nog een beetje mooier vandaag toen ik het hoorde. Na een hele lange tijd. Misschien ousbollig en een beetje over de top, maar wat maakt dat uit? Het gaat er om dat het mij dierbaar is en misschien jou ook wel. Misschien  hoor je dit nummer pas voor het eerst door dit bericht. Misschien ken je het nummer al een een hele lange tijd. Misschien is het je net zo dierbaar als het mij is. En heel misschien zorgt dit bericht er wel voor dat het je nog dierbaarder wordt, of je het voor het eerst echt leert kennen. Wat zou het mooi zijn als misschien maar één persoon het nummer leert kennen door dit berichtje. Ik weet niet of dat zo is. Wat ik wel weet dat dit nummer me nog m'n hele leven dierbaar zal zijn. Misschien zal het weer een tijd duren totdat ik het weer hoor, maar ik zal proberen dan te denken aan dit bericht. En te denken aan wat er in de tussentijd gebeurt is. Ook zal ik proberen te denken aan het schilderij van alleskunner Leonardo Da Vinci, waar dit nummer zijn naam aan denkt, want zowel het nummer als het schilderij zijn prachtige kunstwerken. 'Works of Art' zoals dat zo mooi in het Engels klinkt........



Reacties

Populaire posts