Nummer van de dag #8: In the Wee Small Hours of the Morning - Frank Sinatra

Het is zaterdag en eindelijk voel me beter dan voorheen. Ik ben zo goed als beter en heb dus weervolop de krachten om te schrijven.  En over dit nummer valt genoeg te schrijven.

Een gouwe oude, maar daarom niet meer of minder mooi. Ik zou gek zijn als ik zou zeggen dat dit nummer een onderliggende, diepe boodschap heeft. Dat is niet zo, maar dat moet ook niet. Het gaat deze keer bij mij om de prachtige stem van Sinatra, de muziek en het gevoel wat het bij me los kan maken. Ol' Blue Eyes stond bekend om zijn prachtige stem, om het bereik en heldere klank. En goeie muziek laat zich niet meten aan alleen een mooie stem, het gaat en moet ook veel verder gaan dan dat. Dat bewees Dylan maar weer eens met z'n laatste album. Maar je hebt artiesten die zo'n mooie stem hebben dat het gevoel er afspat en het iets bij me los kan maken. En dat doet dit nummer, het gaat niet om de tekst, maar om die prachtige stem. Die stem die van alles zingt, maar bovenal gevoel kan overbrengen en losmaken. Prachtig.....


  

Reacties

  1. Ik hoop dat deze tekst voor jou onbetekenend zal blijven, want het gaat over iets dat je niet mee wil maken en waarje dan aan denkt in die laatste uren voor het ochtendgloren waar je niet meer naar uitziet, je blikt terug op wat is verloren... Een tekst die voormij boekdelen spreekt en door Sinatra nog wordt verheven tot het diepste gevoel...
    Groet hans altena

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts