Het kerstgevoel delen met Elvis

Het is kerstavond, een bijzondere dag. Vanavond en de komende twee dagen staan in teken van de geboorte van Jezus. Eigenlijk zijn het gewoon twee dagen die on helpen om dat te herinneren, want niemand weet precies wanneer Jezus geboren is. Toch zijn het bijzondere dagen, al dienen ze maar als symbool of ritueel om die bijzondere dag ergens in de geschiedenis van de aarde te herinneren. Het kerstgevoel wil bij mij niet echt komen. Ik ben nog steeds herstellende van een flinke verkoudheid en de sneeuw laat op zich wachten. Om toch een beetje in de stemming te komen heb ik de kerstplaat van Elvis uit de kast gehaald. Na een jaar tijd mag ie wel weer gedraaid worden. Het gevoel komt toch al een een beetje. Het is jammer dat ik die plaat niet 'mag' draaien buiten deze koude tijd van het jaar. Het klinkt niet verkeerd en geeft me een warm gevoel vanbinnen. Stiekem prijs ik me toch een beetje gelukkig met deze oude en krakende plaat, misschien wel een beetje veel. Onderaan dit bericht kun je een nummer van deze plaat vinden 'White Christmas', al heb ik nog niet veel sneeuw dit jaar gezien, we kunnen er toch een beetje van dromen. Je moet deze tijd van het jaar koesteren; voor je het weet is het alweer 2 januari en is het voorbij met de feestdagen. Enfin, aan jullie allemaal een fijne kerst.

Reacties

Populaire posts