Op de draaitafel #19: Highwayman

Dit album heb ik een aardig tijdje. Ik heb het ooit eens bij het kringloop voor een prikkie gevonden.
Zo af en toe draai ik dit album en verdwijnt ie weer voor een tijdje tussen de honderden titels in de kast. Ik draai dit album dus verreweg van regelmatig.Toch geniet ik iedere keer weer van deze supergroep. Johnny Cash, Waylon Jennings, Willie Nelson en  Kris Kristofferson zijn grote namen in de country. Ik heb een beetje een haat - liefde relatie met dit genre en dat is ook de reden dat deze lp niet zoveel op mijn draaitafel te vindenia . Nee, dit album is niet helemaal mijn ding, maar slecht is  ie ook niet. Ik beleef er toch weer ruim een half uurtje plezier aan en kan ik effe achterover leunen. Met niks aan m'n hoofd behalve deze plaat. En dan kijk ik altijd naar dat symbooltje wat linksonder staat. 'Home Taping Is Killing The Music Industry. Zelf heb ik heel wat  SA-90 bandjes is de kast staan. Maar ik heb niet de leeftijd om te kunnen zeggen dat iets opnam voor een vriend,of iets op band kreeg om een keer te beluisteren. Nu gaat dat veel minder charmant dan vroeger. Goed, toen had een band niet de kwaliteit van een plaat en nu heeft zeker een stom mp3'tje dat niet. Muziek is bedoelt om te kopen en zorg voor te dragen, ook dit album. Er staan zeker een aantal 'kippenvelnummertjes' op. 'Desperados' bijvoorbeeld en natuurlijk het titelnummer 'Highwayman'. Als ik nu zo alles op een rijtje zet is er eigenlijk niks mis mee. Toch heb ik deze artiesten liever solo met hun vertrouwde eigen liedjes, maar zo samen klinken ze zeker ook niet verkeerd. Ik heb geen spijt dat ik dit album gekocht is, al is het maar voor dat half uurtje plezier.

Cijfer: 7       

Reacties

Populaire posts