Op de draaitafel #18: Dire Straits - Dire Straits

Dit is het eerste album van wat één van 's werelds beroemdste bands zou worden. In een eerdere 'Op de draaitafel' schreef ik dat ik één album van hen in de kast had staan, zie hier. Dat is inmiddels wel veranderd. Dat Dire Straits een
verschrikkelijk goeie band is is op dit album dan ook te horen. Het album is lekker rustig en kabbelt zo een uur door. Het gitaarspel en zang is geweldig. De nummers zijn allemaal goed. Eigenlijk kan ik niks bedenken wat ik negatief over dit album moet zeggen. Ik vind dit album zelfs zo goed dat ik hun latere werk hier op onder vind doen, niet dat dat dan slecht is. Als je me de eerste luistersessie had verteld dat deze groep al tientallen albums had gemaakt zou ik je direct geloven. Je zou niet zeggen dat 'Sultans Of Swing' hun eerste singel is en al helemaal niet dat dit het eerste album is wat ze gemaakt hebben. Het album spreekt van een bom vol muzikaliteit en de groep speelt perfect op mekaar in. Toch is dit album niet voor altijd geschikt. Ik persoonlijk moet niets aan m'n hoofd hebben en rustig en bewust naar dit album moeten kunnen luisteren. Maar als ik dan in zo'n bui ben is dit album een absoluut pareltje.        

Reacties

Populaire posts