Dylan en de Nobelprijs

Vandaag zou eigenlijk de nieuwe 'Album Voor Album ' verschijnen, maar er is een item waar ik wel vandaag wel aandacht aan moet besteden.

Gelukkig heeft Dylan de Nobelprijs niet gewonnen. Ik zeg dit niet omdat hij hem niet verdiend, integendeel. Dylan had op het moment dat die geboren werd en het licht van de wereld zag de oorkonde en prijs in zijn handen moeten hebben gestouwd en een speech van een uur hebben moeten houden. Ik ga ervan uit dat Dylan als pas geboren baby al een prachtig lied, of moet ik zeggen gedicht uit z'n mouw kon schudden en toen al als een kraai een prijs in ontvangst zou hebben genomen. Dylan verdiende hem als geen ander, waarom ik blij ben dat die  hem toch niet heeft gekregen kom ik later in dit bericht op terug. In de media kwam de naam Bob Dylan ongelooflijk veel voor. In alle kranten, nieuwswebsites, enz. enz.. En natuurlijk dat prachtige item in 'De Wereld Draait Door', zie einde bericht. Toen ik dat item zag moet ik bekennen dat er een glimlach op m'n gezicht verscheen. En toen ik Nico Dijkshoorn weer langs zag komen moest ik denken aan die geweldige avond in het Concertgebouw en dat de dag daarna mijn blog ontplofte, omdat Dijkshoorn een Twitterbericht over mijn blog had geschreven.  Natuurlijk zou de Nobelprijs een grote eer zijn geweest om te mogen ontvangen en zou Dylans rol in de geschiedenis nog eens gemanifesteerd worden.  Maar toch ben ik blij dat Dylan hem niet gekregen heeft. 'Waarom dan?!', hoor ik je al vragen. Nou, het zou voor mij geen extra waarde toevoegen aan mijn grote liefde voor Dylans muziek en als voornaamste reden: Dylans teksten zijn gewoonweg geen literatuur, of poëzie. Het gaat veel verder dan dat!


Reacties

Populaire posts