Bob Dylan album voor album #35: Together Through Life

Algemene informatie:

Releasedatum: 28 april 2009
Opnamedata: december 2008
Producers: 'Jack Frost', Robert Hunter van 'Grateful Dead'
Duur: 45:33

Weinig mensen weten dat dit geweldige album eigenlijk de soundtrack boor de film 'My Own Love Song is. Vandaar ook het romantische tintje door de nummers heen, op een Dylan manier wel te verstaan. De film flopte fenomenaal en werd na een aantal weken al uit de bioscoop gehaald. Een prachtig album hebben we er wel aan over gehouden, waar je niet aan kunt merken dat iets geflopt is. Een bluesey album met 'Beyond Here Lies Nothin' en 'My Wife's Home Town' om maar een paar pareltjes te noemen. En natuurlijk de hartverscheurende 'Forgetful Heart' waarmee de afgelopen jaren menig concertzaal diep mee geraakt is. Och, wat moet ik nu denken aan vorig jaar oktober toen Dylan in de HMH stond en ik de groot dichter voor het eerste in levende lijve zag. Zelf draai ik dit album  zo nu en dan, lekker hard met de bass lekker hoog en het genieten kan dan beginnen. Ik moet van mezelf altijd even gaan zitten en dan kun je wel raden hoe ik heen en weer geschud wordt door de muziek. En dan zeg ik iedere keer weer dat ik veel te weinig naar dit album, zelfs naar Dylan luister. Het is een topper, al verschillen de meningen daarover. En ja, Dylans stem klinkt nog steeds als een pruttelende koffiepot met een blender op de achtergrond en nog eens een vrachtwagen die langs de deur rijdt waardoor van top tot teen alles door elkaar schudt. Maar toch zingt Dylan als een nachtegaal, het zij een nachtegaal die tien pakjes sigaretten per dag rookt. En daar wil ik het voorlopig bijhouden.

Cijfer: 9  
    

Reacties

Populaire posts