Bob Dylan album voor album #34: Modern Times

Releasedatum: 29 augustus 2006
Opnamedata: februari 2006
Producer: 'Jack Frost'
Duur: 63:04

Ja, 'Modern Times', daar kan ik geen slecht woord over zeggen. Het gaat op en neer en de beruchte kraakt als een blender die iets zwaars te verwerken heeft.Ik ben altijd gecharmeerd geweest door Dylans 'kapotte 'met poliepen bezaaide stem. Dat komt misschien omdat ik hier vrij snel naar mijn kennismaking met de man al dit album heb gekocht, of het zal misschien wel aan m'n persoonlijke liefde voor de blues liggen. Wat dan ook Dylan zingt de sterren van de hemel,al is het met de bijbehorende kraakjes. Dat heb je met een ouwe lp toch ook ;) De band blijft van zeer hoog niveau en spelen naadloos met elkaar en Dylan mee. Wat een eer zou het moeten zijn om een drumstel, of gitaar aan mag raken als je in dezelfde ruimte als Dylan bent en dat dat dan ook nog eens een keer op z'n nieuwe album kan spelen. Ik zeg het nog eens, "Modern Times, daar kan ik geen slecht woord over zeggen! Nee, tekstuele hoogstandjes zijn de nummers niet, dat zou nog tot 'Tempest' duren voordat Dylan weer eindeloze coupletten uit z'n mouw schudt. Maar hij heeft zo'n beetje alle genres uitgeprobeerd die de mens kent en zelfs nog een beetje meer en dan hoor je mij niet klagen over 'Frank Sinatraisch' geschreven teksten. En zo op een zaterdagochtend heb ik daar wel behoefte aan. Ik zeg het nog maar een keer, 'Modern Times, daar heb ik geen slecht woord over te zeggen.

Cijfer: 8,5  

Reacties

Populaire posts