Wat zal de toekomst brengen?

De afgelopen weken heeft het web vol gestaan met muzikaal nieuws. De nieuwe 'Bootleg Series' van Dylan, het nieuwe U2 album 'Songs Of Innonence' waar de meningen erg over verdeeld zijn, zie hier en hier, een opvallende cover van J.J.Cale's 'Magnolia' door Lucinda Williams, zie hier, en natuurlijk het album 'The Endless River' van Pink Floyd wat ruim 20 jaar na 'The Divison Bell' zal uitkomen, zie hier. Dit grote aantal aan nieuws roept allerlei vragen bij me op. Zal ik de nieuwe U2 kopen als ie eenmaal uitkomt? Is de ruzie tussen David Gilmour en Roger Waters eindelijk echt opgelost en zal Waters een bijdrage aan het album leveren? Welke versie moet ik nou kopen van de nieuwe 'Bootleg Series'. Waar haal ik de tijd en geld vandaan om al dit nieuws te volgen? De toekomst zal het uit wijzen. De nieuwe U2 heb ik vluchtig door geluisterd. Ik moet binnenkort echt het album goed en aandachtig luisteren. Ik heb er dus nog niet echt een mening over. Als mijn mening slecht uitkomt ga ik me geld er niet aan uitgeven. Als ie positief is zal ik er nog over nadenken of het album het geld ook waard is. Gelukkig heb ik nog zes weken. Vandaag moet ik me voorbereiden op de nieuwe 'Op de draaitafel'. Dat betekent dat ik minstens nog één keer de naald op 'Sophisticated Giant' van Dexter Gordon moet leggen. De ene keer dat ik naar dit album heb geluisterd was ik overweldigd door zijn saxofoonspel, dat staat vast. De andere nieuwe lp is 'Stage Fright' van The Band. De man bij de kassa vertelde dat hij dit het beste album van hen vond. Ik ben bang dat ie 'Music From Big Pink' niet zal overtreffen, toch is en blijft het een geweldig album. Ik de laatste dag van het weekend nuttig besteden en genieten totdat ik morgen weer vroeg m'n bed uit moet. Toch kijk ik uit naar volgende week, want woensdag is het jaarmarkt. Ik verwacht niets anders dan dat ik met een tas vol nieuw vinyl thuiskom en dat is nooit weg.          

Reacties

Populaire posts