Ieder nadeel heeft z'n voordeel

Ik weet dat er normaal gezien een nieuwe 'Op de Draaitafel' vandaag zou verschijnen. Maar het
album wat ik wil bespreken 'Deja Vu' van Crosby, Stills, Nash And Young heb ik vandaag pas weten te vinden. Eerst moeten er nog een paar kritische luistersessie plaatsvinden voordat ik m'n oordeel over dit album kan vellen.

Woensdag was het jaarmarkt en ik ben met volle verwachting er naartoe gedaan. Maar met nagenoeg NIETS thuisgekomen. Bijna had ik die grijze plaat 'Live In California' van Bob Dylan gekocht, gelukkig heb ik dit niet gedaan. Later in het bericht zal blijken waarom. Na afloop ben ik dan maar naar het kringloop gefietst in de hoop om daar wat te vinden, maar, je raadt het al, natuurlijk was ie DICHT. Ik ben behoorlijk balend thuisgekomen. Nee, dit bericht wordt niet allen maar gezeur en geklaag. Ik ben namelijk vandaag een heleboel tegengekomen. Omdat ik niet erg dicht bij het kringloop in de buurt woon ga ik meestal in een tussenuur, of na schooltijd. Vandaag had ik een tussenuur, dus dan moest ik er wel even binnen stappen. Eenmaal aangekomen bij het kringloop zag ik tot mijn verbazing wel 6 lp's voor een gepaste prijs. Dit ben ik niet gewend van het kringloop. De lp's waar ik op loop zijn meestal duurder, of zelfs overprijsd. Ik erger me vaak aan het duurdere segment. Je kunt merken dat ze geen verstand van zaken hebben en er maar een beetje op los prijzen. Zo zag ik het debuutalbum van Dylan voor 15 euro,gelukkig heb ik die al, maar een album van Emmylou Harris, die net zoveel waard zou moeten zijn, voor 3 euro. Toch kijk ik altijd nog even bij de 'rotzooi' lp's. Meer dan eens ben ik hier met een lp naar buiten gelopen die maar 1 euro was. 'Love Over Gold' van Dire Straits bijvoorbeeld. Vanddaag lag er wel uitzonderlijk veel goed werk tussen. De twee beste album van Gordon Lightfoot, Billy Ocean, Fats Domino, Het Carnegie Hall concert van Pete Seeger. Zo ben ik uiteindelijk toch met 6 lp's de winkel uitgelopen, allemaal voor een prikkie gekocht. Als ik 'Live In California' op de jaarmarkt had gekocht was ik niet 6 lp's rijker geweest. Zoals de beroemde uitspraak van Cruyff luidt: 'Ieder nadeel heeft z'n voordeel'. In dit geval een heel groot voordeel.       


Reacties

  1. Geweldig! je bent nog jong dus je komt van alles tegen,als ik er eens kom is er nooit wat, heb het meeste al,dat is een nadeel van het ouder zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts