Zomaar wat gedachten

Toen ik vanochtend slecht geslapen m'n bed uitkwam had ik zin om zo maar wat lp's en cd's uit de kast te pakken. Uiteindelijk zijn het er maar twee geworden een plaat van de gospelgroep '2nd Chapter Of Acts',. Die groep heeft wel wat goede nummers, maar mijn muziek is het niet. Matthew Ward, die daarna verder als soloartiest is gegaan, spreekt me dan wel weer erg aan. En de 2003 versie van het album 'Oh Mercy' die ik een week terug van een lezer van dit blog ontvangen heb, waarvoor veel dank. Uiteindelijk is hier een nieuwe 'Songtekst van de dag' uitgekomen, lees hieronder. Toen ik daarna de film 'Resevoir Dogs' ging kijken, een film over een politie-infĂ­ltratie in een criminele organisatie die overvallen pleegt, viel me het uitgebreide oeuvre aan muziek erin op. Niet dat dit een verassing is; in iedere Quentin Tarantino film die ik gezien heb speelt muziek een grote rol. Wat me opviel was dat er een verwijzing naar Dylan inzat. Op de achtergrond speelde het nummer 'Stuck In The Middle With You' van de groep Stealers Wheel. Als introductie werd gezegd dat zij het Dylanneske geluid van de jaren-70 hadden. Toch grappig om te horen. Waar zou die term Dylannesk eigenlijk vandaan komen, wie heeft hem bedacht? De term is in ieder geval welbekend. Daarna zette ik de lp van 'Street Legal' op. Eigenlijk alleen om het nummer 'Senor' te horen. Waar ik gisteren dan weer een 'Songtekst van de dag' over geschreven heb, zie hier. Bij het luisteren dwalen m'n gedachten af naar die vraag die die ik mezelf stelde in dat stukje. Waar staat die 'Senor' voor? Terwijl ik toen mijn blog openende kwam het antwoord. Een reactie op het bericht zegt dat het zeer zeker voor Heer staat. Ik ben er nog niet helemaal zeker van. Die vraag zal me de komende dagen nog wel achtervolgen. Ik kan me er niet toe zetten om een nieuwe 'Album voor album' te schrijven, misschien morgen. Wel heb ik gedacht, niet geluisterd, aan het album wat aan de beurt is 'Hard Rain'. Ik kan me niet zo goed herinneren wat mijn mening over dit album is. Eerst maar eens kritisch luisteren. De zee van vrije tijd die voor me ligt zal wel het meeste gevuld worden met muziek luisteren en platenzaken bezoeken en misschien nog een paar films kijken. Oh ja, en dan is er ook nog het concert van Tim Knol en vrienden ergens in augustus. Wat zal dat worden? Ik heb werkelijk geen idee, zin heb ik zeker wel. Nu luister ik naar het nummer 'Soldier On' van hem. Een eigen steil heeft hij zeker wel. Er is ook een opmerkelijk interview met Matthijs van Nieuwkerk, zie hier. Ik kan me wel indenken waarom Dylan niets van de pers moet hebben. Goed, ik dwaal af. M'n hoofd zit vol gedachten.
 

Reacties

Populaire posts