Songtekst van de dag #30: Forever Young

Klik hier om de songtekst te lezen.

Ik heb dit nummer altijd  gezien als een nummer met een diepere boodschap. Dat kan ook niet anders
als je naar de titel kijkt. Dylan wenst een persoon om altijd jong te mogen blijven. Welke plek hij bedoelt, kun je niet weten. Misschien de hemel, misschien een plek in een oud mythisch verhaal. Het moet wel een plek zonder pijn en zonder zorgen zijn. Een mooiere wens kun je iemand niet wensen. Iedere keer als dit nummer voorbijkomt raakt het me nog dieper dan de vorige keer. Naarmate ik meer en meer na dit nummer luister, hoe mooier en dieper de boodschap lijkt te zijn. Er zit veel in de wens om altijd jong te zijn. Eigenlijk wens je iemand dan toe geen enkele tegenslag te krijgen in zijn leven, of om te geloven in God en naar de hemel te gaan waar je altijd jong blijft. Ik weet nier wat Dylan probeert te zeggen in deze tekst, ik wil het ook niet weten. Het nummer is prachtig en daar draait het om.

De afgelopen tijd heb ik niet veel tijd gehad om de nieuwe 'Album voor album' te schrijven. 'Slow Train Coming' betekent ook teveel voor me om even te kunnen weg typen wat ik van dit album vind. Ik hoop dat ik deze week tijd vind om hem te schrijven, anders wat later.

Reacties

Populaire posts