Songtekst van de dag #28: It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding)

Klik hier om de songtekst te lezen.

Het is moeilijk om te beschrijven wat zo'n nummer als dit met me doet. Dat komt omdat het eigenlijk teveel met me doet om in woorden te kunnen uitdrukken. Dit nummer slaat de spijker precies op z'n kop, er valt niet toe te voegen aan het nummer, het is uitermate compleet. De onbeschrijbaarheid, als dat al een woord is, is de kracht van het nummer. Het is niet te volgen, noch te begrijpen, maar klopt toch helemaal. Een mens is niet meer dan vlees en bloed dat straalt het nummer uit. Zelfs de president van de Verenigde Staten. Niemand is meer of minder dan een ander.  Vaak aan het eind van een dag, als de lichten bijna uit gaan, denk ik aan dit nummer. Het herinnert me aan het doel van het leven, waar het werkelijk om gaat, al snap ik de tekst niet helemaal. Alleen het horen van het gitaarspel is al genoeg om betekenis te geven aan het nummer en het te snappen op m'n eigen manier, wat dus betekent dat ik het niet snap. Dit nummer heeft niet veel dynamiek in zich, nog een rijk instrumentale keuze, maar juist datgene wat er niet is, geeft de genialiteit aan van hetgeen wat er wel is. Als iemand van 23 dit kan schrijven is ie geniaal. Eigenlijk is dit nummer dan ook samen te vatten in één woord: Geniaal.  

Reacties

Populaire posts