Muziek is meer dan...

Daarnet ben ik voor de tweede keer deze week naar het kringloop geweest. Dat deed ik niet zomaar,
ik wist dat er vandaag een nieuwe lading lp's zat aan te komen. Dat was ook zo, maar dit keer geen scherp geprijsde platen, de persoon die ze geprijsd had wist wat ze waard zijn. Een Elvis plaat voor 9 euro, Miles Davis voor 10 euro. Die prijzen heb ik niet over voor een plaat in het kringloop, dan kan ik net zo goed naar een platenzaak gaan. Uiteindelijk zijn het 2 U2 platen geworden, wel voor een gepaste prijs. Ik hoop altijd dat ik op Dylan stuit als ik door de bakken graaf. Vandaag helaas niet. Maandag ga ik naar 'Concerto' en daar weet ik wel dat er Dylan platen zijn, maar niet voor kringloopprijzen. Ik voel me fijnste als ik weinig betaal voor een geweldige lp, dat gebeurt altijd op beurzen of in kringloopwinkels. Maar ik heb best voor een genie als Dylan wat meer dan een paar euro over. In m'n gedachten ben ik al vaak 'Concerto' binnengelopen en weer naar buiten gelopen met precies de platen die ik wilde. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, sowieso moet 'Hard Rain' er komen en als ik geluk heb nog een aantal anderen van m'n lijstje. In de ruim 2,5 jaar dat ik vinyl verzamel, heb ik mijn collectie zien groeien. Ben ik naar beurzen geweest, ontelbare keren naar het kringloop en veel platenzaken in Nederland en België bezocht. In het begin kocht ik maximaal een plaat per maand, dat is nu naar minstens een plaat per week uitgegroeid. Toch zijn er nog velen platen die ik nog niet bezit, maar wel graag wil bezitten. Ik weet dat mijn collectie nooit helemaal compleet gevuld zal zijn, maar dat maakt het zoeken alleen maar leuker. Er zal geen lol meer aan zijn als er geen nieuwe muziek meer was om te ontdekken en misschien wel van te gaan houden. Vroeger heb ik veel hobby's gehad, fossielen verzamelen, Lego en nog meer, maar geen één daarvan heb ik zoveel plezier gehad als ik nu heb met lp's verzamelen. Muziek wordt niet oud, je raakt er niet op uitgekeken en het raakt nooit op er is altijd iets nieuw om te ontdekken. Ik ben blij dat ik muziek niet zie als een bestandje op een laptop of telefoon, ik ben blij dat ik zowel fysiek als auditief met muziek kan bezig zijn. De beleving van een plaat opzetten en er bewust naar luisteren, haalt een mp3tje niet. Ik draag zorg voor mijn muziek, maak ze schoon en geniet ervan. Nog eens, daar haalt een mp3'tje het niet bij. Van de muziek van Dylan en alle andere artiesten ben ik niet gaan houden door een torrent van het internet te plukken en op m'n mobiel te zetten.Ik heb ze ontdekt door uren door bakken vol platen te graven. Ik betaal graag voor mijn muziek.

       

Reacties

  1. Ja jongen, ik had het niet beter kenne zeggu, ga zo door met je hobby gesponsord door je oma en en mijn

    Pa Keeszoon

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts