Even (bijna) geen muziek

Ongeveer een maand lang ben ik erg druk geweest met iets persoonlijks.  Door de tijd die hierin ging zitten heb ik amper naar muziek kunnen luisteren. Nu dit achter de rug is, kan ik natuurlijk weer volop van haar schoonheid genieten. Muziek is niet volledig voor een tijd uit mij leven verdwenen, maar was veel te weinig een deel van de dag. Althans, veell minder dan normaal. Meestal even snel achter de computer, een kwartier, misschien een half uur. Daarom was de tijd tussen de serie 'Album voor album' ook wat langer, het kostte me meer dan een dag om een Dylan album te beluisteren. Maar nu, de platen speler staat er, platen staan in de kast, er is dus geen reden meer om niet veel naar muziek te luisteren. Helemaal niet nu het vakantie is.

De eerste plaat die beluisterd is vandaag, is 'Saved'. Zoals ik al in eerdere berichten heb gezegd heb ik een grote band met dit album. Daar zal ik een 'Album voor album' wel meer over vertellen. Het voelde goed om na een redelijk lange tijd dit album weer te horen en te beseffen hoeveel ie voor mij betekent.

Gisteren luisterde ik naar een plaat van 'Joan Baez' die ik een tijdje terug voor een euro gekocht heb. Eigenlijk kun je als Dylanfan niet enigszins respect hebben voor of houden van haar muziek. Ik zit er een beetje tussen in. Natuurlijk heb ik veel respect voor haar, haar rol in muziek en de rol in Dylans leven, maar sommige nummers vind ik ronduit prachtig en anderen vind ik dan weer een beetje over de top. Ik kan sommige klassieke soorten muziek echt wel waarderen, maar opera, dat is een van de weinigen vormen van muziek die ik niet kan uitstaan, ik krijg er uitslag van. En soms wordt de dynamiek in haar stem , die nummers ook prachtig kan maken, een beetje over de top en kan ik er het opera gevoel bij krijgen.Goed, ik moet niet klagen, het merendeel van het album is mooi en ik heb er niet veel voor betaald, dus.

Eigenlijk weet ik niet welke muziek er hierna moet komen. Er is zoveel wat minstens nog een luistersessie verdient en daar is moeilijk uit te kiezen. Misschien moet ik voor de kast gaan staan, m'n ogen sluiten en gewoon wat blindelings pakken en opzetten. Ja, dat ga ik doen.

Reacties

Populaire posts