Songtekst van de dag #8: Every Grain Of Sand

Klik hier om de songtekst te lezen.

Persoonlijk vind ik dit het beste nummer uit zijn christelijke periode in de jaren-80. Een kijkje in de ziel van Dylan, wat hij niet vaak doet met teksten. Ik kan alleen maar positieve dingen verzinnen in de tekst: verschrikkelijk goede tekst, prachtige stem, geweldige band. Dylan beschrijft hoe hij zich voelt. De mooiste regel vind ik: 'In the fury of the moment I can see the Master's hand' De hand van de Meester kan verschillend worden opgevat, maar het staat niet voor niets met een hoofdletter geschreven. Goed een pareltje in Dylans werk dus. Lees de tekst zelf en ontdek!

 Ik ben een aantal dagen bezig met het luisteren naar 'Before The Flood' om een nieuwe 'Album voor album' te schrijven, dat het zolang duurt komt mede door het feit dat ik eigenlijk niet veel naar dit album luister. Niet dat het niet mooi is, integendeel. Misschien vandaag, misschien morgen komt er dus een nieuwe 'Album voor album'.

Reacties

Populaire posts