Bob Dylan album voor album #8: John Wesley Harding

Algemene informatie:

Releasedatum: 27 december 1967
Opnamedata: 17 oktober - 29 november 1967
Duur: 38:24
Producer: Bob Johnston

Maar een jaar na 'Blonde on Blonde' en toch zo vreselijk anders. Vanaf het eerste moment dat ik dit album hoorde was ik helemaal verkocht. Het dunne, snerpende mondharmonicageluid, de betoverende stem. Iedere Dylan fan kent het verhaal van het motorongeluk, revalidatie, wel platen, maar geen optredens. Aan dit album zit dus een verhaal vast. Dat valt ook wel te merken, het is alsof dat een jaar verschil voor Dylan 10 jaar was. Het lijkt alsof hij zichzelf en zijn stijl herontdekt heeft en zeker niet in een slechte manier. Je wordt er ingezogen, je denkt nergens anders aan dan de muziek. Ik kan niet echt kiezen wat nou het beste is, maar als het moest, dan zou ik voor 'All Along the Watchtower' kiezen. Ik denk dat veel mensen zich daarin kunnen vinden. Een echte countryplaat.

Het mysterie achter het motorongeluk zullen we wel nooit weten, maar er is in ieder geval een geweldige plaat uit voortgekomen. En de gezichten van de Beatles ben ik nog niet tegengekomen.

Cijfer: 9.5   

Reacties

Populaire posts