'Record Store Day' en Vinylupdate #1

Ik ben van plan om iedere keer als ik een nieuwe lp gekocht er iets over te schrijven.
Een vinylupdate dus. De lp's die ik gisteren gekocht heb zullen dus mijn eerste update zijn.
Hieronder een foto van mijn vinylcollectie nu:


Gisteren was het, zoals velen van jullie wel zullen weten, 'Record Store Day'
Ik was in 'The Vinyl Touch' in Mechelen. Ik dacht dat ik niet met veel thuis zou komen, maar het zijn toch drie lp's en een hele speciale single geworden.

1. Greatest Hits 2: een Nederlandse persing uit 1967

2. Greatest Hits vol 3: tevens een Nederlandse persing uit 1967
 

3. Thin Wild Mercury Music: Een bootleg uit 2013 op rood vinyl.
Hij bevat opnames van de 'Bringing It All Back Home' en 'Highway 61 Revisited' sessies.

Ik kan er niks aan doen, maar ik heb een zwak voor Greatets Hits en verzamelalbums van Dylan.
Gewoonweg doordat je de nummers anders leert kennen door de verschillende volgordes van nummers.

Toen ik in de winkel binnenkwam was net het concert van de Vlaamse akoestische bluesartiest
Tiny Legs Tim begonnen.





Ongelofelijk wat een talent hij heeft. Zijn gitaarspel en zang zijn geweldig, als je je ogen zou sluiten en je zou inbeelden dat hij een man van dik in de tachtig is die al heel zijn leven de blues speelt zou je dat 100 procent geloven. Ik heb het hele concert geboeid en verbaasd staan luisteren. Hij vertelde dat hij erg geïnspireerd door de deltablues van voor de tweede wereldoorlog was, dit hoor je absoluut terug, zijn stijl doet me denken aan: Robert Johnson, Blind Willie Mctell enz. enz.. Toen zijn concert afgelopen was heb ik kort met hem gesproken, over Dylan, mijn blog, en over de periode dat ik in België gewoond heb en ben met hem op de foto gegaan.

















Ik heb een single van hem gekocht die speciaal voor 'RSD' is uitgekomen die maar in een oplage van 100 exemplaren gedrukt is en hij heeft hem ook nog gesigneerd!
Mijn dag kon niet meer stuk. Ik raad je zeer aan om hem op te zoeken en zijn muziek te beluisteren. Ik ben van plan om in de nabije toekomst zijn volledig album te kopen, later dus meer.
Website: http://www.tinylegstim.com/     

Reacties

  1. je enthousiasme is aanstekelijk... waar ik wel benieuwd naar ben zijn de nummers die op Thin Wild etc staan...
    groet hans altena

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Hans,

      De nummer die erop staan zijn:
      1. She belongs to me
      2. It's all over now baby blue
      3. Love minus zero
      Dit zijn alternatieve nummer opgenomen tijdens de sessies voor 'Bringing it aal back home'

      4 Visions of johanna
      Opegenomen in Nashville

      5 From a buick 6
      6 Can you please crawl out your window
      Sessies voor 'Higway 61 revisited'

      7 Number one
      8 medicine sunday
      9 Can you please crawl out your window
      10 Visions of johanna
      11 Just of a little glas of water
      Jamsessie met The Hawks ( the band) in New York



      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts