Bob Dylan album voor album #3: The Times They Are a-Changin'

Algemene informatie:

Releasedatum: 13 januari 1964
Opnamedata: 6 augustus tot 31 oktober 1963
Duur: 45:36
Producer: Tom Wilsom


De tijden veranderen, de boodschap van alle tijden. Het derde album is Dylans akoestische periode.
Zelf vind ik dit een prachtig album en misschien wel beter dan de rest van Dylans akoestische, een echte reden daarvoor heb ik niet, misschien komt het omdat ik het album nog niet zo lang in m'n bezit heb zo'n 1.5 jaar misschien iets meer. In mijn ogen is Dylan de politicus een beetje weggeëbd en zijn alle nummers, buiten 'The Times' dan 'gewone' akoestische folk ballades over het leven. Ik kan het mis hebben, misschien zit er in 'With God On Our Side' ook wel een politieke boodschap, hij zegt niet voor niks: 'When the Second World War Came to an end we forgave the Germans and then we were friends though they murdered six million in the ovens they fried The Germans now too have God on their side.' Eigenlijk is dit een politiek nummer, in mijn opinie dan. Dylan zei immers zelf dat z'n nummers geen boodschappen in zich hebben. Dylan is ook een persoon die aangegrepen kan zijn door een gebeurtenis zoals: de moord van de dienstmeid Hattie Carrol. Toen ik dat nummer hoorde moest en zou ik het album kopen en dat is ook vrij snel gelukt. Dylan is inmiddels gewend aan het opnemen van albums en dat valt ook zeker te horen, hij zingt zelfverzekerd. Dylan kan zijn stem ook heel klein maken, denk aan: 'One Too Many Mornings', prachtig nummer. In het nummer 'North Country Blues' brengt hij de boodschap over het leven in het noorden van Amerika, zijn broer faalde om thuis te komen net zoals zijn vader daarvoor. Dit album heeft geen een misser en komen allemaal binnen als een bom. In mijn ogen het beste akoestische album van Dylan.

Cijfer: 9





     

Reacties

Populaire posts